Pożyczki u dziennikarzy?
t.u. | 2006-09-11 16:24:57
AIGO to doskonały sposób na rozwiązanie problemów, które spędzają nam sen z powiek - niezapłacone rachunki, brak pieniędzy na większe remonty czy wydatki związane z imprezami rodzinnymi. AIGO to pożyczki w dobrej cenie - dobre na wszystko! Teraz równieź dla rolników i przedsiębiorców! Weź los w swoje ręce i pozwól, by szczęście uśmiechnęło się właśnie do Ciebie! Wystarczy wziąć pożyczkę w AIGO - czytamy w artykule nie mogącym być reklamą w wydawanych w województwie kujawsko-pomorskim "Nowościach".
O tym, gdzie kończy się uczciwe dziennikarstwo a zaczyna czysta, niczym nieograniczona komercja, wie każdy, kto choć raz zetknął się z tajnikami sztuki dziennikarskiej.
Niestety, niektóre redakcje za nic mają obowiązujące w Polsce prawo prasowe. W wielu z nich w pozornie neutralnych treściach przemyca się treści komercyjne pomijając wszelkie obowiązujące normy i zasady.
AIGO dobre na wszystko!
Ostatnią bombą prasową jest publikacja dotycząca pożyczek w firmie AIGO zamieszczona w wydawanych w województwie kujawsko-pomorskim "Nowościach" (11 września 2006, DVII - załączony skan dowodowy.)
Dziennikarz gazety, który niestety poczuł, że musi chronić swoją tożsamość, przekonuje nas do skorzystania z oferty firmy AIGO. Nic nie byłoby złego gdyby nie fakt, iż dokonuje tego bezprawnie w publikacji prasowej, która nie jest oznaczona jako "materiał reklamowy".
Co za to grozi? SDP na odpowiedź (fragmenty):
KODEKS ETYKI DZIENNIKARSKIEJ
Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich
Przyjmując zasady Karty Etycznej Mediów i deklaracji Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy, uznajemy, że:
- zadaniem dziennikarzy jest przekazywanie rzetelnych i bezstronnych informacji oraz różno-rodnych opinii, a także umożliwianie udziału w debacie publicznej,
- wolności słowa i wypowiedzi musi towarzyszyć odpowiedzialność za publikacje w prasie, radiu, telewizji czy Internecie,
- dobro czytelników, słuchaczy i widzów oraz dobro publiczne powinny mieć pierwszeństwo wobec interesów autora, redaktora, wydawcy lub nadawcy.
V - Konflikt interesów
18.Dziennikarzowi nie wolno zajmować się akwizycją oraz brać udział w reklamie i public relations - wyjątkiem mogą być jedynie akcje społeczne i charytatywne; materiały redakcyjne muszą być czytelnie oddzielone od materiałów reklamowych i promocyjnych.
19.Wysoce naganna jest kryptoreklama i zatajanie informacji dla własnych korzyści.
VII - Odpowiedzialność i kary
24.Za naruszenie zasad etyki dziennikarskiej odpowiada zarówno autor publikacji - prasowej, radiowej, telewizyjnej czy internetowej, jak i redaktor, wydawca czy nadawca.
Czy redakcja i dziennikarz zostaną ukarani? Wkrótce się okaże...
Mikrosłuchawka
Komentarze (6):
zobaczcie jak klamia spece...
~NewWorldOrder 2006-09-14 08:36:28
ten text rewelacyjny
...
~polecam!!! 2006-09-13 15:03:55
cala nadzieja w koalicji [1]
...
~oj oj 2006-09-13 03:06:18
wolnosc slowa, prasy, mediow..
...
~polecam 2006-09-12 16:43:44