Dodawanie komentarza

Do tematu: PKP: wzrost przewozów

PKP: wzrost przewozów

Robert Popielewicz | 2004-01-03 16:23:17

Blisko pół miliona ton ładunków więcej w stosunku do 2002 roku przewiozła w 2003 roku spółka PKP Cargo. O ponad 200 mln zł wzrosły również przychody firmy, jednak z uwagi na inwestycje zyski będą mniejsze niż rok wcześniej.

Zakładano, że spółka przewiezie ok. 154 mln ton ładunków. Przekroczenie planu i zwiększenie przewozów w stosunku do 2002 r. to duży sukces, ponieważ PKP Cargo przetransportowało mniej węgla, czyli dotychczasowego głównego ładunku. - To duży sukces, gdyż w 2003 r. przewieźliśmy o prawie 5 mln ton mniej węgla kamiennego, naszego głównego ładunku, niż w zeszłym roku. Dzięki dobrej pracy służb marketingowych udało się nam go zastąpić innymi ładunkami - stwierdził Józef Kowalczyk, prezes zarządu - dyrektor naczelny. Spółka osiągnęła też wyższe przychody niż w zeszłym roku. Przychody z samych tylko przewozów są wyższe od zeszłorocznych o ponad 200 mln zł. PKP Cargo 2002 r. zamknęła przychodami rzędu 6 mld zł i zyskiem netto 152,7 mln zł. Według prognoz zarządu, przychody w 2003 r. wyniosły ok. 6,2 mld zł, jednak z uwagi na inwestycje zysk będzie mniejszy niż rok wcześniej i wyniesie około 80 mln zł. Miniony rok jest dla spółki niewątpliwe udany, jeżeli weźmie się pod uwagę także to, że firma w swoich ogólnych przewozach zwiększyła do 47 proc. udział w przewozach międzynarodowych.
Przygotowując się do międzynarodowej konkurencji, spółka PKP Cargo postawiła na długoterminowe umowy przewozowe z klientami. W ubiegłym roku podpisano 70 takich umów. - Zakontraktowana w tych umowach masa przewozowa wynosi 260 mln ton, a przychody z nich przekroczą 6 mld zł. Docelowo zakładamy, że plan kontraktacji przewozów obejmie co najmniej 60 proc. włożonej przez nas masy towarowej, w tym 75 proc. towarów masowych - wyjaśnia prezes Kowalczyk. - Umowy wieloletnie są korzystne dla obu stron: naszym klientom pozwalają zaplanować na klika lat wcześniej wydatki związane z przewozami, a nam organizację przewozów, przychody i nakłady inwestycyjne - dodał.
W ubiegłym roku spółka przeznaczyła na inwestycje około 600 mln zł. Do końca 2006 łączna wartość inwestycji i remontów ma wynieść blisko 5 mld zł. Kilkuletni program rozwojowy PKP Cargo zakłada inwestowanie, nie tylko w tabor, ale również w systemy informatyczne i tzw. techniczne końcówki handlowe, np. rampy czy bocznice.


Mikrosłuchawka
+ Dodaj komentarz

Komentarze (1):

a ja tak mam samochód

...
~DAGA WŁAŚNIE TA!!!!!!!!!!! 2004-01-03 16:27:56





Nieprzerwanie od 2004 roku!

PARTNERZY:
Stanisław Michalkiewicz
Nasze kanały RSS:
główny
O NAS:
REKLAMA:
zobacz ofertę