Dodawanie komentarza

Do tematu: Jak PZU dba o swój wizerunek?

Jak PZU dba o swój wizerunek?

r.n. | 2010-12-01 09:31:23

PZU nie chce zapłacić za remont żaglowca "Fryderyk Chopin" - podał TVN24. Koszt naprawy to około 700-900 tysięcy złotych. Koszt utraconego zaufania klientów? Bezcenny.

O ciekawostce w ubezpieczeniach poinformował PAP kapitan Krzysztof Baranowski, pomysłodawca i założyciel fundacji prowadzącej "Szkołę pod Żaglami", korzystającej ze statku. Pod koniec października żaglowiec stracił oba maszty na wodach Atlantyku. W PZU był ubezpieczony na pełną kwotę od 20 lat.

Jak reaguje PZU na tego typu doniesienia?
- Ustawa o działalności ubezpieczeniowej nakłada na zakład ubezpieczeń tajemnicę dot. konkretnych umów ubezpieczenia. Za jej niedotrzymanie grozi sankcja karna - wyjaśnił TVN24 rzecznik PZU Michał Witkowski.

Dział Public Relations w PZU ma od środy najwidoczniej wolne.

Profesjonalny PR...

Wysłałem więc zapytanie do PZU, z prośbą o komentarz. Pytania były dwa - jedno dotyczyło potwierdzenia medialnych doniesień dotyczących możliwości odmowy wypłaty odszkodowania, drugie zaś dziwnego zachowania PZU, które z zewnątrz nie wykazuje chęci ochrony wizerunku i dobrego imienia spółki.



Szanowny Panie,
W związku z tym, że ustawa o działalności ubezpieczeniowej z 22 maja 2003 w art. 19 ust.1 nakłada na PZU obowiązek zachowania tajemnicy ubezpieczeniowej, nie możemy udzielić Państwu wypowiedzi w sprawie dotyczącej żaglowca "Fryderyk Chopin". Zgodnie z tymi zapisami zakład ubezpieczeń nie może udzielać mediom informacji o umowach ubezpieczenia poszczególnych, indywidualnych klientów. Udzielenie takiej informacji naraża zakład na poniesienie odpowiedzialności prawnej. W związku z tym niestety nie możemy ustosunkować się do Państwa pytań.

Pragniemy jednak Państwa zapewnić, że PZU wnikliwie przeanalizował dokumentację w przedmiotowej sprawie, a wszelkie podjęte czynności i decyzje są zgodne z zawartą umową ubezpieczenia i obowiązującym prawem.

Jednocześnie zwracamy się z uprzejmą prośbą o powstrzymanie się od przygotowania publikacji orzekających o powinności wypłaty odszkodowania bez możliwości zapoznania się ze szczegółami sprawy. W przypadku publikowania materiałów prasowych, w tym także wypowiedzi osób trzecich obarczających PZU odpowiedzialnością za brak wypłaty odszkodowania lub obwiniających spółkę za niesłusznie podjętą decyzję, PZU zostanie zmuszony do podjęcia kroków prawnych w obronie dobrego imienia Spółki.


Pozdrawiam
Agnieszka Rosa

Biuro Prasowe
PZU SA/PZU Życie SA
al. Jana Pawła II 24, 00-133 Warszawa
tel.: (22) 582 58 07, faks: (22) 582 58 09


Mikrosłuchawka
+ Dodaj komentarz

Komentarze (2):

Konkretna odpowiedź. [1]

...
~SlaVa 2010-12-06 10:57:30





Nieprzerwanie od 2004 roku!

PARTNERZY:
Stanisław Michalkiewicz
Nasze kanały RSS:
główny
O NAS:
REKLAMA:
zobacz ofertę