Dodawanie komentarza

Do tematu: Reklama firmy pogrzebowej na karawanie

Reklama firmy pogrzebowej na karawanie

r.k. | 2010-04-13 23:54:27

Samochód z trumną zmarłego tragicznie Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, który widział w zasadzie każdy z nas, reklamował usługi firmy pogrzebowej "Exitus". Na tylnej szybie i bocznych drzwiach widniało logo firmy, o którego ściągnięciu najwyraźniej nikt nie pomyślał. Wzbudziło to u wielu z nas największe obrzydzenie.

Kamerzyści i fotoreporterzy robili praktycznie wszystko aby przekaz był możliwie rzadko wzbogacany logiem firmy pogrzebowej. Niestety, pojazd oblepiony był praktycznie z każdej strony.

- Brakowało w zasadzie sloganu reklamowego i adresu www - mówi Dariusz, jeden z obecnych na miejscu fotoreporterów. - Prawo prasowe zabrania nam reklam komercyjnych w publikacjach nie będących reklamą. Wiele wykonanych przez nas zdjęć musiało więc trafić do kosza. Skandal! - dodaje.

Skandalem jest dopuszczenie do tak podniosłej uroczystości państwowej pojazdu "udekorowanego" w sposób komercyjny.

Gdyby Coca Cola zajmowałaby się usługami pogrzebowymi czy na karawanie też pojawiłoby się jej logo?

Trudno mówić o jakichkolwiek standardach. Wystarczyło usunąć, zakryć, przysłonić... Incydent ten pokazuje jak daleko jest niektórym do okazania prawdziwej godności.

Wikipedia:


Kryptoreklama - ukryta działalność reklamowa wiążąca się z uzyskaniem przez dziennikarza bądź redakcję korzyści majątkowej lub osobistej od osoby bądź przedsiębiorstwa dążących do zamieszczenia przekazu reklamy sprawiającego wrażenie obiektywnej, redakcyjnej informacji. Polega to na służącym celom reklamowym lub promocyjnym przedstawieniu w słowach lub obrazach towaru, usługi, nazwy firmy, działalności przedsiębiorców, prezentujących w sposób wprowadzający w błąd odbiorców przekazu, co do jej charakteru, celu i przeznaczenia. Przykłady kryptoreklamy:

* Eksponowanie bannerów reklamowych w przekazie telewizyjnym, podczas transmisji z wydarzeń sportowych, kulturalnych i innych
* Prezentowanie wyrobów konkretnej firmy w programach z uwidocznieniem ich etykiety, cech, rozpoznawalnego opakowania
* Wymienianie nazwy konkretnej firmy lub produktu w przekazie przy jednoczesnym pomijaniu firmy konkurencyjnej i jej produktów w tymże
* Eksponowanie logo firmy w przekazie wizualnym
* Materiały promocyjne emitowane jako reportaże w magazynach informacyjnych







skoro na pojeździe może znajdować się reklama zleceniobiorcy przewozu... czemu by nie okleić karawany logami stacji telewizyjnych filmujących uroczystość?


Mikrosłuchawka
+ Dodaj komentarz

Komentarze (0):




Nieprzerwanie od 2004 roku!

PARTNERZY:
Stanisław Michalkiewicz
Nasze kanały RSS:
główny
O NAS:
REKLAMA:
zobacz ofertę