Środa, 12 sierpnia 2026
HOTNEWS.pl HOTNEWS.pl
Nauka  ›  9 sierpnia 2004

Węglowodany i rak piersi

Węglowodany i rak piersi

Naukowcy twierdzą, iż znaleźli powiązania pomiędzy wysokowęglowodanową dietą i zagrożeniem raka piersi. W badaniu, które przeprowadzono w 1900 roku w Meksyku, naukowcy odkryli, iż spożywający produkty mające wysoką dawkę węglowodanów są podwójnie narażeni na raka.
Wysoka zawartość cukru w pokarmach ma także wpływ na zagrożenie.
Pod uwagę wzięto także wagę ciała. Okazało się, iż nie wpływa ona na zwiększenie się zagrożenia pojawienia się raka piersi.
Badania zostały opublikowane w sierpniowym numerze czasopisma Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention.

← Więcej w dziale Nauka

Czytaj dalej