Już nie always Coca-Cola?
BBC Polska | 2004-10-20 06:38:33
Komisja Europejska zmusiła firmę Coca-Cola do zerwania z niektórymi praktykami handlowymi, które - zdaniem Brukseli - uniemożliwiały zdrową konkurencję na rynku napojów chłodzących.
W zamian za rezygnację przez Komisję z prowadzonego przez nią śledztwa i potencjalnych kar, Coca-Cola nie będzie zmuszać sklepów i restauracji do wyłącznego serwowania jej napojów.
Decyzja oznacza większy wybór dla pośrednika i klienta.
Sklepikarz będzie miał prawo do zamówienia tylko tych napojów amerykańskiego giganta, które dobrze mu się sprzedają i będzie mógł zaopatrywać się także u konkurencji.
Na ślad monopolistycznych praktyk rywala naprowadziła Komisję Europejską firma PepsiCo. - rynkowy rywal Coca-coli.
Konsument będzie miał wybór pomiędzy różnymi colami w restauracji, dotąd związanej z jednym dostawcą.
Po raz pierwszy też do lodówek Coca-Coli będą mogły trafić butelki innych marek.
Klient mógł dotąd nie zauważyć walki, którą koncerny toczą o miejsce na sklepowej półce, ale to właśnie dominacja na zapleczu powoduje, że niemal co drugi napój sprzedawany w Europie wyprodukowała firma, zmuszona dziś do ustępstw.
Mikrosłuchawka