Dodawanie komentarza

Do tematu: Gestykulacja pomaga w nauce

Gestykulacja pomaga w nauce

NewScientist/r.n. | 2006-02-19 03:28:47

Z ostatnich badań naukowych wynika, że w nauce matematyki u maluchów bardzo pomaga gestykulacja.

Susan Goldin-Meadow wraz z zespołem z Uniwersytetu w Chicago w Stanach Zjednoczonych przeprowadziła eksperyment na 160 dzieciach szkolnych w wieku od 8 do 10 roku życia.

W jednej z części eksperymentu dzieci miały uzupełnić równanie: "7+6+5=?+5". Nauczyciele wyjaśnili dzieciom, że mają jedną stronę równania dopasować do drugiej.

Dzieci, które widziały rozwiązywanie równania z dodatkową gestykulacją (np. przy odejmowaniu piątki nauczyciel sygnalizował różnicę przez oderwanie ręki od cyfry), rozwiązywały następne równania z poprawnością dochodzacą do 75%. Te, którym wyjaśniano rozwiązanie słownie, oczywiście także w formie pisemnej na tablicy, następne zadania rozwiązywały z błędem ponad 50%.

Wyniki badań były prezentowane przez Goldin-Meadow na konferencji 2006 American Association for the Advancement of Science w Saint Louis w stanie Missouri w ostatni piątek.


Mikrosłuchawka
+ Dodaj komentarz

Komentarze (1):

są lepsze metody

...
~kimak 2006-02-23 23:30:01





Nieprzerwanie od 2004 roku!

PARTNERZY:
Stanisław Michalkiewicz
Nasze kanały RSS:
główny
O NAS:
REKLAMA:
zobacz ofertę