Dodawanie komentarza

Do tematu: Minuta po minucie

Minuta po minucie

źródła jak podano/redaktor naczelny HOTNEWS.pl | 2005-05-29 13:55:20

Poniższe dane czasowe i sytuacyjne zostały opracowane na podstawie: 9-11 Commission Report, (dane z radarów) Flight Explorer/Flytecomm. Niestety polskie publikacje największych gazet nt. temat bardzo często mijają się z prawdą. Przykładem może świecić Rzeczpospolita, która podaje -link-, że pierwszy samolot uderzył w pierwszą wieżę World Trade Center o godzinie 8:56, zaś drugi o godzinie 9:14 czasu lokalnego. Jest to oczywiście informacja nieprawdziwa (pomyłka?), albowiem Washington Post (wybierajcie Państwo która gazeta jest bardziej wiarygodna) podaje zupełnie inny czas - co wymienione niżej (nie czepiając się już kolejnych elementów, zresztą o czasie 8:46 pisało setki gazet, np. Guardian, nie dodając, że jest to godzina uznana w oficjalnym raporcie).

Czas lokalny - Nowy Jork (USA)

--- loty główne ---
7:59 - samolot o numerze lotu 11 (Flight 11) startuje z lotniska Logan

8:14 - samolot United Airlines o numerze lotu 175 (Flight 175) startuje z lotniska Logan (1)

8:14 - dochodzi do porwania samolotu Flight 11.

8:21 - Flight 11 wyłącza swój transponder na krawędzi strefy obejmującej go radarem centrum obsługi lotów. Dwa sterowane samoloty wlatują w strefę nie obejmowaną przez radar na miejsce Flight 11. Flight 11 zniża lot.

8:27 - Flight 11 zbliża się blisko do lotniska Schenectady, gdzie przelatuje blisko rzeki Mohawk niedaleko bazy wojskowej Griffiss Air Base. Dwa wymienione wcześniej obiekty lecą dalej w dół rzeki Hudson kierując się do Nowego Jorku.
Flight 11 ląduje w okolicy: najprawdopodobniej w bazie wojskowej Griffiss Air Base (NEADS: północno-wchodnia baza NORAD).

8:39-8:43 W tym czasie sterowany obiekt udający Flight 11 zbliża się do lotu United Airlines Flight 175. Obiekty rozstają się w momencie, gdy Flight 175 zbliża się do międzynarodowego portu lotniczego Stewart.

8:42 - Flight 93 podrywa się z lotniska Newark.

8:43 - porwanie lotu 93 (2)

8:46:40 - Flight 11(sterowany) wlatuje w północną wieżę World Trade Center.

8:47 - Flight 175 wyłącza swój transponder, w tym samym czasie Flight 93 znajduje się... w tym samym miejscu. Niemożliwe? Nie. Flight 175 ląduje w najbliższej okolicy, najprawdopodobniej w porcie lotniczym Cleveland lub Pittsburgh.

?:?? - kontrolerzy lotu dostrzegają niezidentyfikowany obiekt nad miastem Allentown (Washington Post, 17 wrzesień 2001). Jest to samolot lecący z transponderem o niezidentyfikowanym kodzie. Mimo tego, kontrolerzy stwierdzają, że musi to być w takim razie lot 175.

9:03 - obiekt określony jako Flight 175 wbija się w wieżę południową World Trade Center.

9:41 - Flight 93, który także został porwany, wyłącza swój transponder schodząc na niższą wysokość. Wkrótce potem wlatuje w następną dziurę radarową, gdzie staje się niemożliwy do identyfikacji (nie mając włączonego transpondera).

10:03 - krótko przed zestrzeleniem (media: rozbicie się w Pensylwani), lot 93 dolatuje do portu lotniczego Johnstown. Warto tutaj wspomnieć, że dzień wcześniej odbywało się tam spotkanie agencji bezpieczeństwa Local Emergency Planning Agency (LEPA). Samolot, o którym mowa był widoczny w tamtej okolicy jak krążył nad miejscem jego zestrzelenia (albowiem spadał paląc się - świadkowie).

10:06 - Flight 93 rozbija się w Shankville (zobacz źródło: Mapa lotu 93).

-- loty poboczne --
8:20 - lot 77 (Flight 77) startuje z lotniska Dulles Airport (Washington D.C.)

8:39 - Flight 77 zbacza z kursu na północ poza obszar rejestracji radarowej. Tu zbliża się do sterowanego radiowo obiektu.

8:51 - ostatni kontakt radiowy Flight 77.

8:56 - samolot wyłącza transpondery znikając z radarów ATC. Chwilę później pojawia się na dwóch innych radarach.

9:07 - zapis filmowy z Flytecomm ukazuje, że Flight 78 zawraca kierując się na wschód. Takie zachowanie samolotu poświadczył Alan Scott - jeden z ekspertów na komisji w sprawie ataków na World Trade Center (odczyt z dnia, 23 maja 2003). Samolot musiał znajdować się w powietrzu jeszcze po godzinie 10:00.

??:?? - kolejny raz samolot chowa się radarom, żeby uniknąć możliwego zestrzelenia, po czym wlatuje w strzeżoną przestrzeń powietrzną Waszyngtonu. Kontrolerzy lotu alarmują o niezidentyfikowanym samolocie zbliżającym się do Waszyngtonu o godzinie 9:29 (Washington Post, 3 październik 2001).

9:37 - oficjalny czas uderzenia przez Flight 77 w Pentagon.

(1) - Timeline in Terrorist Attacks of Sept. 11, 2001, Washington Post, 9/12/01
(2) - Probe reconstructs horror, calculated attacks on planes, Boston Globe, 11/23/01


Mikrosłuchawka
+ Dodaj komentarz

Komentarze (95):

genialny serwis

...
~nara 2011-09-12 16:18:39


world trade center [10]

...
~marcel marucha 2006-03-16 11:45:40


ten artykul

...
~misio 2006-02-23 01:13:25


To jest PRAWDA!!!! [24]

...
~Wasyl 2006-02-22 00:13:53


WTC

...
~Olek 2006-02-15 06:33:40


zobaczcie to :) [1]

...
~some1 2006-02-09 23:49:55


ja nie moge

...
~rafał 22 2006-01-28 13:12:05


SzOk!!!! [4]

...
~Marta K.16 2006-01-24 07:12:06


SzOk!!!!

...
~Marta K.16 2006-01-24 07:06:37


podstawienie samolotów

...
~Natalia 2005-11-10 01:02:04


Ten serwis jest beznadziejny! [5]

...
~A.R. 2005-11-06 01:53:47


Pierwszy samolot. [3]

...
~Krytyk. 2005-09-20 05:48:33


HOT NEWS A PRAWDA [15]

...
~A 2005-09-20 05:40:23


Coś jest nie taQ z tym opsiem [1]

...
~P_A_B_L_O 2005-09-12 12:26:58


Samolot mógł [3]

...
~S123 2005-09-12 02:45:23


rewelacja? [1]

...
~Jotem_45 2005-09-11 01:48:49


NIezłe [1]

...
~Martinhns 2005-09-10 17:41:16


Miejsce uderzenia [2]

...
~Fox 2005-08-26 08:14:47


Ciekawe nawet....

...
~Pit. 2005-08-09 09:05:41


pentagon

...
~leszek 2005-07-31 05:37:45


???? [1]

...
~Teodor 2005-07-11 02:09:57


Jestem w szoku. [2]

...
~Allhouse 2005-07-05 09:19:24





Nieprzerwanie od 2004 roku!

PARTNERZY:
Stanisław Michalkiewicz
Nasze kanały RSS:
główny
O NAS:
REKLAMA:
zobacz ofertę