Dodawanie komentarza

Do tematu: Rewolucja w motoryzacji?

Rewolucja w motoryzacji?

na bazie artykułu z Nowości autorstwa Andrzeja
Karnowskiego/r.n. | 2004-09-18 16:56:09

Szukuje się poważna rewolucja w przemyśle motoryzacyjnym. Mechanik z Kcyni (Kujawsko-pomorskie) tak zmodyfikował silnik auta, że jego moc wzrosła o 60%. Nie jest to jednak modyfikacja stratna, albowiem zużycie paliwa pozostaje na tym samym poziomie!

Nowości:
Ojciec z bratek robili wiatraki, aby bez niczyjej łaski zemleć mąkę, a jego pierwszym słowem był chyba "akumulator". Silniki pochłonęły go przed 40 laty, kiedy to był osiemnastolatkiem. W życiu Władysława Kurka talent do mechaniki jest wszechobecny.

Ma kilka wynalazków, w tym jeden amerykański (w Stanach Zjednoczonych mieszkał 14 lat, do roku 2000). Patent zrobił olbrzymie wrażenie na Amerykanach. Zapraszano go na odczyty. To właśnie honoraria pozwoliły mu pokryć poniesione później koszty.

Istotą nowej generacji silnika jest zamiana wału korbowego na elektryczne uzębienie. Problem jednak tkwił w tym, iż zębatka eliptyczna pracuje zwrotnie i trudno było ją wprowadzić w ruch wirowy. Przy dużych obrotach powodowało to przeciążenie i materiały nie wytrzymywały - mówi w wywiadzie dla gazety Nowości Władysław Kurek.

Wynalazca nie kończył pracy niepowodzeniami. Wkrótce opracował nową koncepcję. Dokonał zmian w systemie kinetyczno-mechanicznym układu korbowego.

"Kiedy tłok jest w górnym, martwym punkcie, to korbowód i ramię korby tworzą kąt dodatki, gdzie siła styczna kątów alfa i beta jest kilkakrotnie wyższa od dotychczasowych parametrów silnika".

Cała modyfikacja została dokonana na silniku cinquecento. Mechanizm znajdujący się wewnątrz silnika jest w całości konstrukcji wynalazcy.

Instytut Nauk Podstawowych Technicznych Akademii Morskiej w Szczecinie na podstawie wykonanej analizy stwierdził, iż różnica pomiędzy zwyczajnym silnikiem, a tym wg patentu Władysława Kurka jest niewiarygodna: siła statyczna w suwie rozprężania sięgał 60%.

Fakt ten oznacza, iż przy użyciu tej samej ilości paliwa możemy zyskać do 60% wiecej mocy.

Wynalazca twierdzi, iż zysk średni mocy może być równy 30% - w zależności od modelu silnika.

Konstruktor przeprowadza testy. Silnik ma za sobą już 50 godzin testów - czeka na kolejne 50. Następnie - jak twierdzi Pan Kurek - silnik trafi do auta. Wtedy będzie można dokonać bardziej praktycznych pomiarów.

W uwagi na większe siły panujące w silniku, wynalazca wymienił panewkę, która tego nie wytrzymała. Została wykonana na zamówienie w Zakładach Cegielskiego w Poznaniu - podobna do tych, które są wykorzystywane na okrętach.

Władysław Kurek żyje obecnie z renty, którą wyrobił sobie podczas pracy w USA. Gdyby nie te pieniądze nie byłoby silnika...


Mikrosłuchawka
+ Dodaj komentarz

Komentarze (2):

nic z tego nie bedzie

...
~Marcin 2004-10-16 17:30:39


Tylko niech nie sprzedają patentu za granice!!!

...
~vvv 2004-09-26 15:14:01





Nieprzerwanie od 2004 roku!

PARTNERZY:
Stanisław Michalkiewicz
Nasze kanały RSS:
główny
O NAS:
REKLAMA:
zobacz ofertę