Dodawanie komentarza

Do tematu: Prywatna niszczarka Kwacha

Prywatna niszczarka Kwacha

własne, KP/r.n. | 2005-05-16 20:39:22

O tym, że pisanie do pRezydenta RP jakiegokolwiek listu, w którym zawarta jest prośba o jakąkolwiek interwencję (i to niekoniecznie osobistą) - jest totalnym bezsensem - przekonało się już tysiące Polaków, których korespondencja zawierająca informacje niezbyt przyjazne towarzyszom wspólnego koryta, trafiła na pożarcie tajemniczej potworzycy znanej jako niszczara dokumentów. Ostatnio jest ona dość często karmiona coraz większymi dawkami pożywienia, o czym może świadczyć zwiększona aktywność prezydenckiego śmieciarza mierzona na podstawie stopy wzrostu płac w tejże instytucji.

Wg danych oficjalnych, Kancelaria pRezydenta RP zatrudnia około 250 osób. Okazuje się jednak, że jest to liczba o ponad 60% niższa od faktycznej - dobrze poinformowani posłowie twierdzą, że dla pRezydenta pracuje ponad 600 osób.

Ściemniacze na etacie

Zapierający do dzisiejszego dnia dech w piersiach niektórych niedoinformowanych Polaków pRezydent dysponuje wojskiem doradców właściwie w każdej dziedzinie. Biuro ds. Wystąpień przygotowywuje wypowiedzi i wszelkie wystąpienia. Biuro Kadr i Oznaczeń pomaga generować kolejne ordery, których wręczania pRezydentowi nie można zarzucić, bo robi to istnie hurtowo. Biuro Listów pomaga obsługiwać niszczarki (bo przy dużym przebiegu się psują) lub generować nikomu niepotrzebne odpowiedzi, rzekomo pisane przez "pierwszego".

Po co nam PREZYDENT?

Osobom krytykującym Aleksandra Kwaśniewskiego pod względem jego dokonań dla Polaków (tych pozytywnych) zarzuca się, że funkcja prezydenta wymaga od tego człowieka jedynie pełnienia funkcji reprezentatywnych. Niewiedza występuje niestety w tym przypadku (jak i wielu innych) po drugiej stronie, albowiem Kwaśniewski brytyjską królową nie jest - przynajmniej jeśli chodzi o kwestie prawne, bo praktyka życia codziennego dowodzi czegoś zupełnie innego.

Obowiązująca Konstytucja RP:

Artykuł 126

"2. Prezydent Rzeczypospolitej czuwa nad przestrzeganiem Konstytucji, stoi na straży suwerenności i bezpieczeństwa państwa oraz nienaruszalności i niepodzielności jego terytorium."

Artykuł 144

"1. Prezydent Rzeczypospolitej, korzystając ze swoich konstytucyjnych i ustawowych kompetencji, wydaje akty urzędowe.
2. Akty urzędowe Prezydenta Rzeczypospolitej wymagają dla swojej ważności podpisu Prezesa Rady Ministrów, który przez podpisanie aktu ponosi odpowiedzialność przed Sejmem.
3. Przepis ust. 2 nie dotyczy:
1) zarządzania wyborów do Sejmu i Senatu,
2) zwoływania pierwszego posiedzenia nowo wybranych Sejmu i Senatu,
3) skracania kadencji Sejmu w przypadkach określonych w Konstytucji,
4) inicjatywy ustawodawczej,
5) zarządzania referendum ogólnokrajowego,
6) podpisywania albo odmowy podpisania ustawy,
7) zarządzania ogłoszenia ustawy oraz umowy międzynarodowej w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej,
8) zwracania się z orędziem do Sejmu, do Senatu lub do Zgromadzenia Narodowego,
9) wniosku do Trybunału Konstytucyjnego,
10) wniosku o przeprowadzenie kontroli przez Najwyższą Izbę Kontroli,
11) desygnowania i powoływania Prezesa Rady Ministrów,
12) przyjmowania dymisji Rady Ministrów i powierzania jej tymczasowego pełnienia obowiązków,
13) wniosku do Sejmu o pociągnięcie do odpowiedzialności przed Trybunałem Stanu członka Rady Ministrów,
14) odwoływania ministra, któremu Sejm wyraził wotum nieufności,
15) zwoływania Rady Gabinetowej,
16) nadawania orderów i odznaczeń,
17) powoływania sędziów,
18) stosowania prawa łaski,
19) nadawania obywatelstwa polskiego i wyrażania zgody na zrzeczenie się obywatelstwa polskiego,
20) powoływania Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego,
21) powoływania Prezesa i Wiceprezesa Trybunału Konstytucyjnego,
22) powoływania Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego,
23) powoływania prezesów Sądu Najwyższego oraz wiceprezesów Naczelnego Sądu Administracyjnego,
24) wniosku do Sejmu o powołanie Prezesa Narodowego Banku Polskiego,
25) powoływania członków Rady Polityki Pieniężnej,
26) powoływania i odwoływania członków Rady Bezpieczeństwa Narodowego,
27) powoływania członków Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji,
28) nadawania statutu Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej oraz powoływania i odwoływania Szefa Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej,
29) wydawania zarządzeń na zasadach określonych w art. 93,
30) zrzeczenia się urzędu Prezydenta Rzeczypospolitej.

Ostatni punkt byłby tutaj najlepszym rozwiązaniem.

Nie było lepszego Prezydenta

Dość często pojawiające się opinie specyfikujące pustkę dokonań pozytywnych Aleksandra K. (szczególnie w Internecie) przerastają same siebie. Choć większość z nich tworzona jest przez praktykantów z WSI (195.116.133.* - więcej za pewien czas w dziale net tego portalu), stanowią one ukojenie dla tych, którym mózgi nie odczepiły się jeszcze od propagandy fałszywego sukcesu.

Weźmy więc jeden z wielu przykładów ludzi, którzy coś znaczyli nie tym co mają, ale tym kim byli. Przed wojną Prezydent Mościcki zatrudniał w swojej Kancelarii 43 osoby. Wtedy ciążyło jednak na nim o wiele więcej obowiązków związanych z bardzo dużymi uprawnieniami. Wtedy nie było jednak komputerów...


Mikrosłuchawka
+ Dodaj komentarz

Komentarze (1):

Świnia

...
~wiem 2005-05-17 07:31:13





Nieprzerwanie od 2004 roku!

PARTNERZY:
Stanisław Michalkiewicz
Nasze kanały RSS:
główny
O NAS:
REKLAMA:
zobacz ofertę