Dodawanie komentarza

Do tematu: Democamp 2010 - relacja

Democamp 2010 - relacja

Adam Michalak | 2010-10-26 00:30:04

W ostatni weekend w Poznaniu odbywała się impreza pod nazwą "Democamp 2010 East/West", na której prezentowały się nowe startupy e-biznesu. Zgodnie z obietnicą - relacja.



Gości DemoCampu witały hostessy rozdające ciasteczka z załączonymi w środku karteczkami, stanowiące element konkursu. Bardziej zapalczywi połknęli całe, choć niewielu z nich się do tego przyznało. Współorganizatorem zarówno poczęstunku jak i całej konferencji byli twórcy narzędzia uczestnicy.pl, którego zasadniczym celem jest wspieranie i zarządzanie całego procesu organizacji imprez i różnego typu eventów.

Grupa TWE zaprezentowała natomiast nowoczesne spojrzenie na Intranet, a więc komunikację wewnętrzną w firmach. Odświeżony model komunikacji, przejrzyste funkcjonalności i dostęp online z każdego miejsca z Internetem, mają usprawnić komunikację w nowoczesnych przedsiębiorstwach.



UniPass to z kolei rozwiązanie zarówno dla zapominalskich jak i wszystkich tych stałych klientów sklepów internetowych, którzy cenią wygodę. Nie jest to co prawda nowe rozwiązanie (idea jednego konta do wszystkich usług w Internecie jest znana i wdrażana od dłuższego czasu, m.in. przez Google), jednak adaptacja i rozwój usługi do jedynie sklepów internetowych, może spotkać się z zainteresowaniem potencjalnego konsumenta.
Unipass.pl




Evenea to z kolei produkt podobny do uczestnicy.pl, w innym trochę wykonaniu, ale bazujący na tej samej idei - wspierania organizacji wydarzeń i zarządzania nimi. Oba projekty sfinansowane z EFS.



Ciekawym produktem dla kobiet okazał się serwis społecznościowy Ciuchometr.pl, wspomagający proces dedukcyjnego dokonywania wyboru wśród płci pięknej, odnosząc się do ich ubioru. W skrócie, zainteresowana swoim ubiorem młoda Pani Kowalska wysyła MMS-a ze swoim zdjęciem na podany numer i w ciągu 5 minut dostaje rekomendację stroju, w którym aktualnie się znajduje. Koszt to jedynie opłata za MMS-a.




IcSolutions skonstruowało z kolei interaktywny długopis, który wcześniej zaprogramowany potrafi odczytywać litery i słowa pisane przez użytkownika. Niby nic nowego, a jednak koszt pojedynczego rozwiązania ma nie przekraczać kilkuset złotych - idealne dla wszelkiej maści ankieterów, którzy po pracy zmuszeni są na zliczania wyników i wszystkich tych, którym pisanie po szklanym ekranie niezbyt odpowiada.




Bardziej mobilnym rozwiązaniem i jednocześnie mniej związanym z Internetem okazał się robot skonstruowany przez Invention Group z Poznania. Na razie sterowany przez operatora, już w wersji beta potrafi jeździć, rozmawiać i siać dookoła ponadstandardowe zainteresowanie.




Randki...
W tematyce poznawania drugiej połówki na dłużej bądź krócej, pojawiły się dwa startupy:
zagadnij.pl
bzykubzyku.pl

Zagadnij.pl zaprezentował ideę wykorzystania potęgi Facebooka, który bądź co bądź już pozwala na nawiązywanie nowych znajomości. Idea zagadnij jest natomiast inna od sztampowych wyszukiwania profili po zdjęciu (w sumie niektórzy tak wolą;p) - istotą jest poszukiwanie i kontaktowanie ze sobą osób o podobnych zainteresowaniach, poglądach czy też o podobnym charakterze.


Bzyku Bzyku jest natomiast przeniesieniem klasycznego otwarcia konwersacji na platformę pośrednictwa. Występuje w roli swatki pomiędzy dwoma osobami, przy jedna z dwóch stron relacji musi za nią zapłacić.

Wyobraźcie sobie więc Państwo piękną kobietę, dostającą anonsa z serwisu Bzyku Bzyku, którą prosi się o opłacenie dostępu do serwisu randkowego...

Oprócz wymienionych na Democampie prezentowały się:
- ututi.com
- mokinukai.lt
- fins.pl
- Fidbek.pl (wygrał)
- SzukajAuto.pl (porównywarka aut)
- fastpr.pl
- verskis.lt

- materiały w opracowaniu -

Imprezę swoim występem uświetniła Vika:


Mikrosłuchawka
+ Dodaj komentarz

Komentarze (0):




Nieprzerwanie od 2004 roku!

PARTNERZY:
Stanisław Michalkiewicz
Nasze kanały RSS:
główny
O NAS:
REKLAMA:
zobacz ofertę